Úspěchy žáků v soutěžích za I. pololetí školního roku 2021/2022
Logická olympiáda – základní kolo (říjen 2021)
Soutěž pořádá Mensa ČR a jde v ní především o schopnost samostatného logického uvažování. Umístění:
– kategorie A: Kryštof Stránský (4. třída) – 1. místo (krajský semifinalista)
– kategorie B: Eliška Stránská (9. třída) – 28. místo (krajský semifinalista)
Logická olympiáda – krajské kolo (5. 11. 2021)
– kategorie A: Kryštof Stránský – 11. místo v Kraji Vysočina – kategorie B: Eliška Stránská – 19. místo v Kraji Vysočina
O nejkrásnější vánoční pohlednici (listopad 2021)
Soutěž vyhlašuje DDM Pelhřimov. Bylo vybráno 12 pohlednic, které namalovaly žákyně:
IV. kategorie – 6. třída: Amálie Bergrová, Andrea Červenková, Tereza Hošková,
Aleksandra Lavryšynová, Jolana Marešová, Lucie Zahálková
V. kategorie – 7. třída: Dominika Hovorková, Markéta Hrubešová, Sofie Munteanu, Valentýna Pospíšilová,
Zlata Ryšavá, Kateřina Tošerová

Finanční gramotnost – školní kolo (15. 12. 2021)
Soutěžilo 14 žáků ze 7. třídy, z nichž žáci s nejvyšším bodovým hodnocením vytvořili tříčlenný tým a postoupili do okresního kola.
Finanční gramotnost – okresní kolo (27. 1. 2022)
V okresním kole se vyplňoval on-line test, který obsahoval otázky z finanční oblasti.
Tým ve složení: Sofie Munteanu, Markéta Hrubešová a Kateřina Tošerová se umístil na 1. místě a postoupil do krajského kola.


Ekonomická olympiáda pro ZŠ – školní kolo (27. 1. 2022)
Soutěž sestávala z 25 otázek on-line testu z oblasti ekonomie a financí. Letošního 1. ročníku se zúčastnila Eliška Stránská a umístila se na 3. místě.
Matematická olympiáda – 1. kolo a 2. kolo – okresní (leden 2022)
V základním – domácím – kole řeší žáci 6 matematických úloh. Úspěšní řešitelé postupují do okresního kola. Umístění v okresním kole:
– kategorie Z5 – 5. třída: v této kategorii soutěžil Kryštof Stránský ze 4. třídy a umístil se na 1. místě. Tato kategorie krajské kolo nemá.
– kategorie Z9 – 9. třída: Eliška Stránská obsadila 2. místo a postoupila do krajského kola konaného 29. 3. 2022, kde školu vzorně reprezentovala.


Úspěchy žáků v soutěžích za II. pololetí školního roku 2021/2022
Zámecká strašidla – výtvarná soutěž (únor 2022)
Soutěž vyhlásil zámek Slavkov u Brna. Úkolem bylo libovolnou technikou ztvárnit strašidlo a vymyslet jeho jméno. Obrázky zaslané do soutěže malovaly: Jolana Marešová (6. třída) a Sofie Munteanu (7. třída).


O nejkrásnější velikonoční pohlednici (duben 2022)
Soutěž vyhlašuje DDM Pelhřimov. Bylo vybráno 10 pohlednic, které namalovaly žákyně:
IV. kategorie – 6. třída: Julie Bergrová, Andrea Červenková, Tereza Hošková,
Aleksandra Lavryšynová
V. kategorie – 7. a 8. třída: Lucie Burdová, Markéta Hrubešová, Sofie Munteanu, Andrea Štecherová,
Kateřina Tošerová, Vanessa Janů

Matematický klokan – školní kolo (18. 3. 2022)
Mezinárodně koordinovaná soutěž, která je původem z Austrálie, se rozšířila i do Evropy. Soutěžící jsou rozděleni do kategorií podle věku a řeší úlohy formou testu, kdy vybírají jedno z pěti nabízených řešení. Umístění ve školním kole:
– kategorie CVRČEK (2. a 3. třída):
1. Lucie Svobodová, 2. Petr Janů, 3. Jindřich Strejček
– kategorie KLOKÁNEK (4. a 5. třída):
1. Kryštof Stránský, 2. Jakub Holoubek, 3. Martin Svoboda
– kategorie BENJAMÍN (6. a 7. třída):
1. Kateřina Tošerová, 2. Jolana Marešová, 3. Martin Pospíchal
– kategorie KADET (8. a 9. třída):
1. Eliška Stránská, 2. Veronika Janů, 3. Julie Piklová a Natálie Jankujová
Matematický klokan – okresní kolo (18. 3. 2022)
Vyhodnocení řešitelů školního kola v rámci okresu Pelhřimov:
– kategorie KLOKÁNEK (4. a 5. třída) – Kryštof Stránský – 1. místo
– kategorie KADET (8. a 9. třída) – Eliška Stránská – 2. místo

Finanční gramotnost – krajské kolo (8. 4. 2022)
Krajské kolo se skládalo z praktické části a znalostního testu. Praktickou část představoval projekt, jehož zadáním bylo naplánovat pro svou třídu zahraniční poznávací výlet na 4 dny, zpracovat prezentaci výletu a natočit krátké video. Členky týmu – Sofie Munteanu, Markéta Hrubešová a Kateřina Tošerová úspěšně zvládly zadaný úkol a postoupily k ústní obhajobě své práce. Před odbornou komisí odprezentovaly své výstupy prostřednictvím videokonference a celkově se tým umístil na 2. místě.

